Regulamin

§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem:
    https://manufakturabursztynu.kolobrzeg.pl/ (dalej jako: „Sklep Internetowy”).
  2. Właścicielem i administratorem Sklepu Internetowego jest:
    MANUFAKTURA BURSZTYNU MARIUSZ DOWŻYCKI
    ul. Morska 7A/7
    78-100 Kołobrzeg
    NIP: 6711270642
    telefon: +48 533 625 099
    e-mail: manufaktura.kolobrzeg.kontakt@gmail.com
    (dalej jako: „Sprzedawca”).
  3. Regulamin jest nieprzerwanie dostępny na stronie internetowej Sklepu Internetowego w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
  4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn technicznych, prawnych lub organizacyjnych. Zmiana Regulaminu staje się skuteczna w terminie wskazanym przez Sprzedawcę, nie krótszym niż 7 dni od momentu udostępnienia zmienionego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego.

§ 2. DEFINICJE

  1. Sprzedawca – MANUFAKTURA BURSZTYNU MARIUSZ DOWŻYCKI, ul. Morska 7A/7, 78-100 Kołobrzeg, NIP: 6711270642.
  2. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, dokonująca zakupów w Sklepie Internetowym.
  3. Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  4. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej.
  5. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży produktów na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego, określające rodzaj i liczbę produktów będących przedmiotem umowy.
  6. Konto – zbiór danych przechowywanych w Sklepie Internetowym oraz w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy dotyczący danego Klienta oraz składanych przez niego Zamówień i zawieranych umów.

§ 3. ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO

  1. Korzystanie ze Sklepu Internetowego wymaga spełnienia przez urządzenie końcowe i system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych:
    • komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu,
    • dostęp do poczty elektronicznej,
    • przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0 i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej, Microsoft Edge w wersji 12.0 i wyższej,
    • włączenie w przeglądarce internetowej obsługi Javascript oraz plików cookies.
  2. Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
  3. Klient zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.

§ 4. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ

  1. Informacje o produktach prezentowane na stronach Sklepu Internetowego nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do składania ofert.
  2. Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
  3. W celu złożenia Zamówienia należy:
    • wybrać produkt będący przedmiotem Zamówienia oraz kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”,
    • przejść do koszyka i kliknąć przycisk „Przejdź do kasy”,
    • wypełnić formularz zamówienia, podając dane niezbędne do realizacji zamówienia,
    • wybrać sposób dostawy oraz formę płatności,
    • zaakceptować Regulamin poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola,
    • kliknąć przycisk „Zamawiam i płacę”.
  4. Po złożeniu Zamówienia Klient otrzyma wiadomość e-mail zawierającą potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
  5. Umowę sprzedaży uznaje się za zawartą z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 powyżej.

§ 5. PŁATNOŚCI

  1. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące metody płatności:
    • płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
    • płatność elektroniczna za pośrednictwem systemu płatności PayU.
  2. PayU obsługuje wyłącznie płatności za produkty dostępne w sklepie internetowym (nie obejmuje zakupu biletów do muzeum).
  3. Rozliczenia transakcji kartą płatniczą i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Grunwaldzkiej 186, 60-166 Poznań, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000274399, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, o kapitale zakładowym w wysokości 4.944.000 PLN, w całości opłaconym, posiadającą NIP: 779-23-08-495.
  4. Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży. W przypadku braku płatności w tym terminie, Zamówienie zostanie anulowane.

§ 6. REALIZACJA ZAMÓWIEŃ I DOSTAWA

  1. Realizacja Zamówienia rozpoczyna się:
    • w przypadku płatności przelewem – od dnia zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy,
    • w przypadku płatności za pośrednictwem systemu płatności PayU – od momentu otrzymania przez Sprzedawcę pozytywnej autoryzacji płatności.
  2. Maksymalny czas realizacji zamówienia wynosi 3 dni robocze od momentu otrzymania płatności.
  3. Dostawa produktów odbywa się na terenie Polski oraz do innych krajów wskazanych w trakcie składania Zamówienia.
  4. Dostawa produktów odbywa się za pośrednictwem:
    • firmy kurierskiej,
    • Poczty Polskiej,
    • paczkomatów InPost.
  5. Koszt dostawy zostanie wskazany w trakcie składania Zamówienia.
  6. Sprzedawca dostarcza Klientowi wraz z produktem paragon lub fakturę VAT.

§ 7. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia:
    • w którym Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta weszła w posiadanie rzeczy,
    • w którym Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy (w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno).
  2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
  3. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, dostępnego [TUTAJ], jednak nie jest to obowiązkowe.
  4. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
  6. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  7. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  8. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien odesłać lub przekazać rzecz do Sprzedawcy niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.
  9. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
  10. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  11. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w odniesieniu do umów:
    • o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    • w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
    • w której Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy.

§ 8. REKLAMACJE

  1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia rzeczy wolnych od wad fizycznych i prawnych.
  2. W przypadku wystąpienia wady zakupionego produktu, Klient ma prawo do reklamacji na podstawie przepisów dotyczących rękojmi w Kodeksie cywilnym.
  3. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na adres Sprzedawcy:
    MANUFAKTURA BURSZTYNU MARIUSZ DOWŻYCKI
    ul. Morska 7A/7
    78-100 Kołobrzeg
    e-mail: manufaktura.kolobrzeg.kontakt@gmail.com
  4. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć:
    • informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia wady,
    • żądanie sposobu doprowadzenia produktu do zgodności z umową lub oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy,
    • dane kontaktowe składającego reklamację.
  5. Sprzedawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
  6. Jeżeli Klient będący Konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
  7. W przypadku, gdy do ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta lub do wykonania uprawnień Klienta wynikających z rękojmi niezbędne będzie dostarczenie produktu do Sprzedawcy, Klient zostanie poproszony o dostarczenie produktu na koszt Sprzedawcy na adres: MANUFAKTURA BURSZTYNU MARIUSZ DOWŻYCKI, ul. Morska 7A/7, 78-100 Kołobrzeg.
  8. W przypadku Klienta będącego Konsumentem koszt dostarczenia produktu ponosi Sprzedawca.
  9. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Klientowi.

§ 9. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

  1. Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    • może zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży,
    • może skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów,
    • może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem internetowym: http://www.uokik.gov.pl.

§ 10. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Administratorem danych osobowych Klientów jest MANUFAKTURA BURSZTYNU MARIUSZ DOWŻYCKI, ul. Morska 7A/7, 78-100 Kołobrzeg, NIP: 6711270642.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zawarte są w Polityce Prywatności dostępnej na stronie Sklepu Internetowego.

§ 11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowy zawierane za pośrednictwem Sklepu Internetowego zawierane są w języku polskim.
  2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta.
  3. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem [wpisać datę].